Pełnomocnik ds. rozwiązyw. problemów alkoholowych
Do zadań Pełnomocnika Wójta Gminy Brzeziny ds. rozwiązywania problemów alkoholowych należy:
1. Przyjmowanie wniosków i udzielanie informacji przedsiębiorcom w zakresie uzyskania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży.
2. Przygotowywanie dokumentów będących podstawą wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
3. Kierowanie wniosków do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych celem ich zaopiniowania.
4. Przygotowywanie decyzji o zezwoleniu lub odmowie na sprzedaż napojów alkoholowych w tym jednorazowych.
5. Przygotowywanie decyzji o wygaśnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
6. Przygotowywanie decyzji o cofnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
7. Przygotowywanie decyzji na wyprzedaż zapasów napojów alkoholowych.
8. Prowadzenie rejestrów decyzji .
9. Przyjmowanie od przedsiębiorców oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim.
10. Naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
11. Monitorowanie poziomu wykorzystania wskaźnika maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
12. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o cofnięcie oraz wygaszenie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych z udziałem stron postępowania.
13. Prowadzenie wykazu punktów sprzedaży napojów alkoholowych, z uwzględnieniem rodzaju i terminu ważności zezwoleń.
14. Bieżące przekazywanie i aktualizowanie w formie elektronicznej w CEIDG prowadzonej przez Ministerstwo Rozwoju informacji dotyczących wydanych przez Wójta Gminy Brzeziny zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
15. Opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń , decyzji w zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
16. Działanie na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej koalicji trzeźwości.
17. Działania na rzecz zmniejszania rozmiaru alkoholizmu.
18. Przyjmowanie wniosków o wszczęcie postępowania wobec osoby nadużywającej alkoholu, zmierzającego do podjęcia leczenia w zakładzie leczenia odwykowego.
19. Przygotowywanie posiedzeń i obsługa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
20. Przygotowywanie wspólnie z Gminną Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych projektów Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii oraz preliminarzy ich wykonania.
21. Bieżąca koordynacja działań wynikająca z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
22. Współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
23. Organizowanie Punktów Zajęć Integracyjnych oraz Punktu Konsultacyjnego ds. uzależnień.
24. Przygotowywanie umów zleceń w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
25. Organizowanie kampanii edukacyjnej.
26. Bieżąca znajomość przepisów wykonawczych do ww. spraw.
- wytworzenie informacji: Barbara Mikołajczyk
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Robert Marszałek (25/05/2004 13:39:40)
- zaakceptowanie treści informacji: Robert Marszałek (25/05/2004 13:45:13)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Joanna Wróbel (08/05/2019 10:34:33)